Mýty o hubnutí

16. prosince 2012 v 11:29 | peťulína |  Fitness & zdravé jídlo



Od 5. hodiny večerní se nesmí jíst

Nesmysl. Důležité je rozvrhnout si jídelníček tak, abychom se stravovali optimálně každé 3 hodiny. Tělo nepociťuje hlad a má tak čas na to v klidu jídlo strávit a připravit se na další chod. Doporučuje se navečřet 3 hodiny před spánkem. Zvolit lehčí jídlo, který nezatěžuje organismus. Klidně si tedy můžete dopřát večeři v 8 večer :-)

Když vyloučím cukr, zhubnu

Na jednu stranu pravda. Pokud vyloučíme jednoduché cukry, energetický příjem snížíme a tím opravdu dosáhneme úbytku na váze. Pokud, ale vyloučíme cukry úplně, nejen že ztratíme potřebnou energii, ale také tělo ztratí potřebné palivo, které potřebuje k fungování obecně. Dopřejte si cukry, ale v určité míře. Nahraďte rafinovaný cukr např. medem nebo třtinovým cukrem, který dodá vašemu tělu energii,má déletrvající povzbuzující účinek a nezatěžuje organismus tak jako jednoduché cukry, které se nám ukládají v těle velmi rychle a pocit nabuzení stejně vyprchá během chvíle a vy byste se zase cítili unaveni.


Stačí upravit jídelníček na zdravější, ale velikost porce zanechat

Velký omyl. Pokud upravíme svůj jídelníček na zdravou stravu a množství zůstane stejné vyjdou nás energetické hodnoty skoro na stejná čísla. Rozdíl je pouze v tom, že je potraviny obsahují zdravější živiny. Velmi oblíbené jsou třeba džusy, jsou kalorické, proto bychom je měli ředit. Jíme sice zdravěji, ale energetický příjem je stejný. Takže bez pohybu stejně nezhubneme. A pokud potřebujeme poradit máme tu odborníky.



Cvičení je základ úspěchu při hubnutí

Ne tak docela. Pokud si zacvičíme nějaké ty domácí cviky po škole, tak nemůžeme očekávat úžasné výsledky. Pohybem si sice tvarujeme tělo, ale bez úpravy jídelníčku nebude hubnutí efektivní. Je důležité se rozhodnout zda chceme nabírat svaly nebo shazovat tuky. Obecně platí, že čím víc svalů máme, tím více spalujeme. Každopádně pohyb bychom měli vykonávat pravidelně,nejen že zvyšuje výdej energie, ale zároveň se zlepšuje fyzická kondice. Nezapomínejme na to, že cvičit bychom měli intenzivně a dostatečně dlouho. Tuky spalujeme až po půl hodině! (někdo uváděno po 20 minutách)

Obezitu mám v genech

Spousta lidí se hájí tím, že když mají v rodině obézní členy, budou obézní také a neexistuje nic co by jim pomohlo s jejich bojem proti nadváze. Omyl. Lidé spíše dědí špatný životní styl. Nejsou nijak motivováni ke sportu a mají špatné stravovací návyky. Tohle všechno se dá odstranit, ale to člověk musí chtít. Jen u minima lidí se prokáží opravdové zdravotní problémy nebo dědičnost. Většinou pak zdravotní problémy přicházejí s nadváhou.

Pokud chci opravdu zhubnout musím hladovět

Tak to rozhodně NE! Hladem si jen tělo začne nashromažďovat zásoby v dobobě tuků. Při hladovění ztrácíme svalovou hmotu a zároveň osalbujeme organismus což způsobuje zdravotní problémy. Jezte v menších porcích a pravidelně. Hlavně mít jídelníček pestrý a vyvážený.

Když začnu polykat tablety na hubnutí, zhubnu


Pokud věříte, že vědci vymysleli lék na to jak se bez pohybu stát za měsíc o 20 kilo lehčí, klidně dál utrácejte nehorázné sumy za obyčejné tablety. Nejde o žádné zázračné pilulky. I při nich člověk musí upravit jídelníček a mít dostatečný pohyb. Pilulky to za nás prostě neudělají :-) Základ je strava a pohyb, jen tak člověk zhubne.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 _Katherine_ _Katherine_ | Web | 16. prosince 2012 v 11:38 | Reagovat

Hlavně nedržet diety !:D to si říkám pořád :P:) a pomáhá to.

2 *-Maggie-* *-Maggie-* | Web | 16. prosince 2012 v 11:41 | Reagovat

Ahoj. Nechtěla by ses přihlásit do SONC? .. Kdyby jo tak: http://invisibles.blog.cz/1212/sonc-prihlaska#komentare  .. Omlouvám se, pokud jsem předhlédla reklamy .. :-)

3 Jarmila Jarmila | E-mail | Web | 23. září 2014 v 12:52 | Reagovat

Něco mýtus je a něco není. Člověk musí hubnutí brát jako součást nového životního stylu, jinak moc úspěchy nezaznamená, hlavně nehladovět http://www.odbourani-tuku.cz/

4 Karolína Karolína | E-mail | Web | 27. ledna 2015 v 23:04 | Reagovat

Základ je pravidelně jíst po menších dávkách a trochu si hlídat, co jím. Každé tělo je jiné a ke správnému hubnutí potřebuje něco jiného. A určitě je dobré se sem tam trochu hýbat:) Někdo to má hold jednodušší a někdo těžší. Při odbourávání nadbytečných břišních tuků se mi dobře osvědčil zeštíhlující pás: http://www.pas.za-par-babek.cz/ Břicho v něm mám propocené během chvilky, takže nepotřebuji nějaké dlouhé cvičení. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama