Kdy je ten správný čas cvičit

6. ledna 2013 v 10:45 | peťulína |  Fitness & zdravé jídlo
I já jsem pár dní dumala v jakou denní dobu je pro tělo nejvhodnější cvičit. Musela jsem se proto začíst do odbornějších článků, abych pochopila jaké klady a zápory mají jednotlivé úseky dne.
Ať už začínáte nebo jste pokročilí cvičenci, mějte na paměti, pokud jste přes den plně zaneprázdněni prací nebo školou, je jedno v jakou denní či noční hodinu cvičíte -> lepší jakkýkokoliv pohyb než žádný :-)
Podle odoborníku je nejvhodnější ta doba, kterou jste ochotni dodržovat pravidelně a zodpovědně.

Cvičení RÁNO
Výhodou ranního cvičení je, že pohyb stihnete brzy, ještě než se na vás spustí stres a různé starosti. Po ránu jste plni energie a tělo vám dodá hormony dobré nálady, vyplaví endorfiny a tím jste po zbytek dne nalazeni na lepší vlnu. Nebudete mít chutě se tolik přejídat a budete mít snahu kupovat si zdravější potraviny (když už jste začali tedy s tím zdravým pohybem :-) ). Po zbytek dne budete mít zvýšenou mentální pozornost a ostřejší koncentraci. Ranní cvičení povzbuzuje metabolismus na nejdelší dobu. Tělo má tendenci spálit více tuku, jelikož glykogen, energie nutná ke cvičení, vzniká právě spalováním tuků. Lidé, kteří trénují ráno mají největší pravděpodobnost, že se budou pravidelné cvičební sestavě věnovat dlouhodobě. Vhodné aktivity jsou například běh, jízda na kole, tréninky zaměřené na kardio.
Nevýhoda ranního cvičení je, že budete pravděpodobně kvůli cvičení muset dřív vstávat. Pokud si nedopřejete dostatečnou rozcvičku, zvyšuje se tak riziko zranění.

Cvičení ODPOLEDNE (po práci)
Podle odborných studií má odpolední cvičení výhodu v tom, že odolnost, síla a výkon se v pozdějších denních hodinách lehce zvyšují, díky čemuž bude vaše snaha o něco efektivnější. Tělo je již dostatečně zahřáté a tak nehrozí rizika poranění. Tato část dne je vhodná především pro silový trénink.
Nevýhodou je, že se vám nemusí hodit váš naplánovaný trénink, kdy vám do toho vlezou např. pracovní či společenské události. Můžete se také cítit příliš vyčerpaní nebo přetažení, než abyste si šli ještě zacvičit.

Cvičení VEČER
Výhodou večerního cvičení je, že pohyb může pomoci napravit poruchy spánku a zredukovat míru stresu nahromaděného za celý den. Je to výborná cesta k tomu, jak uvolnit mysl, protože už vás nerozptyluje tolik věcí.
Opakem pak může být vaše nechuť cvičit vzhledem k vaší vyčerpanosti. Váš metabolismus již nepojede na plné obrátky a při spánku se zpomalí, takže vašemu tělu nedopřeje tolik výhod jako například ranní cvičení. K večernímu cvičení se dobře hodí cvičení typu Jóga a různé meditační cviky na uvolnění.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama