Stagnace váhy, žádný úbytek cm

15. ledna 2013 v 13:26 | peťulína |  Fitness & zdravé jídlo
I tělo se za čas dostane do bodu, kdy nechce pokračovat. proč tomu tak je? My ženy se trápíme, když ručička na váze po týdnu neukáže minimálně o číslo méně a tak jsme hned v depresi, že je něco špatně. Celý týden jsme na sobě tvrdě makali a váha ukazuje stále to samé. A tak si přidáme větší zátěž a příští týden makáme o to víc. Ale váha stále stagnuje a vy už přemýšlíte, jestli to má všechno cenu...
Proč k tomuto stavu dochází? Chyba je v převážné většině v jídelníčku. Ženy vynechávájí snídaně, které jsou nejdůležitější na celém dni. Snídaně je jako palivo. Je startem do dne a dodá vám spoustu energie. Další chybou je nepravidelná strava. Když začneme vynechávat pravidelný přísun potravin, tělo začne hladovět a začne si vše uchovávat. Cvičením vám tedy nechce nic vydat. Jako další věc, která má za následek stagnaci váhy je, že tělo sice tuky pálí, ale zároveň buduje svalovou hmotu a ta je přeci těžší než tuk ( často se stává, že na váze přiberete). Řídit se, ale pouze vahou je směrodatné. Váhu je dobré si zaznamenávat. Lepší je, ale pozorovat, zda hubnete a pálíte tuk nebo děláte někde chybu a ztrácítě svalovou hmotu. Na modernějších vahách, je možné zjistit kolik procent tuku máte v těle. Přesnější měření vám provede přístroj u doktorky nebo v lékárnách. Zjistíte si i jiné důležité čísla jako je tlak.
Pokud hubnete, určitě se pravidelně měříte krejčovský metrem a úbytky zaznamenáváte. Tyto úbytky vám řeknou mnohem více. Váha se mění během dne a čísla skáčou nahoru a dolů. Výkyvy jsou i dva kilogramy, což je v normě. Nevažte se proto každý den.
A že centimetry začli též stagnovat? Zde je možnost, že se vaše tělo formuje a měli bychom mu dát alespoň čas. Pokud budou cm nadále stagnovat třeba po 14 dnech, zase bude někde nějaká chyba. Může to být již výše zmiňovaná větší zátěž při cvičení. Jídelníček můžete mít stejný, ale pokud navyšujete cvičební aktivitu, je nutné jídelníček poupravit tak, aby byl zase správně vyvážený a nepřevládal nadbytečný výdej energie. Časem byste začali být utahaní, vaše výkony slabé a vy jen podráždění. Dopřejte mu tedy dostatek spánku, na nabírání energie a regeneraci svalů je spánek nejvhodnější doba. Zkontrulujte zda je jídelníček správný a pravidelný a zda necvičíte stále dokola ty stejné cviky. Po čase si tělo tak zvykne, že už zná i pořadí cviků, takže je jasné, že úbytky prostě nebudou. Měňte tedy po určitě době sportovní aktivity a úbytek v podobě centimetrů se zase dostaví a vy budete mít zase chuť do života ;-)


Ještě jednou v bodech:

stagnace váhy
  • špatně sestavený jídelníček ( pokud neumíme sami sestavit jsou na řadě odborníci na výživu )
  • nedodržování správného pohybu a vyváženého jídelníčku - může jít pouze o nabírání svalové hmoty (v tuto chvílí musíme zjistit, zda nestagnují i cm)
  • nepravidelnost jídel ( rozdělte si porce jídla a jezte v pravidelných intervalech, doporučování 2,5-3 hodiny mezi jídly - poslední jídlo by mělo být 3 hodiny před spánkem)
  • nadměrný stres ( hoďte se do pohody, tělo někdy tak zareaguje a brání se)
  • nadměrný pohyb škodí ( není správné organismus nadměrně zatěžovat, zvolte pro vás nejvhodnější aktivitu, která vás baví a při které zároveň budujete svalstvo a shazujete nadbytek tuku)

stagnace cm
  • chyba v jídelníčku ( jídelníček sestavit tak, aby změna byla trvalá, nenastane po čase JO-JO efekt)
  • navýšení sportovní aktivity společně se stejným jídelníčkem ( na zátěži ubrat a pozměnit aktivitu, nebo při navýšení akvitity přizpůsobit jídelníček)
  • málo spánku (dopřejte si pořádný spánek v klidném prostředí a jednou týdně si před spánkem můžete dát relax v podobě jógy, která uvolní mysl a svaly si odpočinou)
  • cvičení 7 dní v týdnu ( doporučuji minimálně jeden den volna, svaly potřebují odpočívat - tento den můžete odpočívat nebo se věnovat protahování)

Nakonec bych chtěla dodat, že je nesmírně důležité naslouchat svému tělu. Tělo vám dá vždycky najevo, když je něco špatně ;-)

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama