Únava a cvičení

12. ledna 2013 v 19:50 | peťulína |  Fitness & zdravé jídlo
Jste poslední dobou vyčerpaní, nezvládáte domácí práce a při cvičení nevydáváte takové výkony? Otázky, které postihnout snad každého začátečníka, který se věnuje sportovní aktivitě. Tápete, kde by mohla být chyba. Dodržujete pravidelně denní příjem zdravého stravování, cvičíte minimálně 3x týdně a dodržujete pitný režim - kde je tedy problém?

Jak předejít únavě ?
Každý člověk je denodenně vystavován různým faktorům jako je stres, kvalita a délka spánku nebo stravovacím návykům. Tyto faktory ovlivňují naše tělo, a to jak budeme během dne fungovat záleží především na tom jak s nimi nakládáme.


Naučme se tedy rozlišovat únavu:

psychickou- vyvyolanou menšími stresovými situacemi nahromaděnými během dne
duševní - kterou například pociťujete v práci nebo po škole, kde se cítíte bez koncentrace, ochablí, podráždění a máte špatnou náladu. Tuto únavu můžete vyřešit právě fyzickou aktivitou jako je jóga či jinými sportovními aktivitami, při kterých si vyčistíte hlavu.
Dlouhodobá únava - nebo únava při cvičení signalizuje, že se s naším tělem něco děje a upozorňuje nás na to, že mu něco chybí. Pokročilejší sportovci, kteří zvyšují svoje výkony a fyzickou zátěž se pak mohou setkat s přetrénováním. Nejčastějším projevem únavy z přetrénování bývá pokles výkonu, síly a zhoršení koordinace a soustředěnosti. Tělo volá po odpočinku a pokud nebudeme našemu tělu naslouchat, nemůžeme podávat skvělé výkony a výsledky. Budeme čím dál tím víc ve stresu a můžeme trpět poruchami spánku.

Snažte se dodržovat:

pitný režim - u aktivních sportovců to můžou být až 3 litry denně, jelikož hodina cvičení tělo zatíží tak, že vydáte až litr vody z těla a tělo by pak mohlo po dokončení cvičení trpět přehřátím

zdravý a vyvážený jídelníček - pokud jste pouze snížili velikosti porce je možné že jste ze začátku krásně shazovali kila. Proto pokud navyšujete svou fyzickou zátěž je třeba jídelníček obnovit a dopřát tělu víc energie. Jestli pociťujete únavu, rychlé sáhnutí po čokoládě vám sice dodá energii, ale za půl hodiny ji vypotřebujete a budete se dožadovat další. Dopřejte si spíše energetické tyčinky nebo konzumujte více přírodních cukrů obsažených v ovoci.

kvalitní spánek - spánek je velice důležitý a to jak z hlediska nabírání energie potřebné na další den, ale také z hlediska regenerování. Neponocujte a snažte se chodit včas ulehnout, aby jste naspali min. 8 hodin.

Při pociťování únavy z nemoci si rozhodnějte dopřejte klidný režim a necvičte. Za prvé nebudete mít tolik síly a za druhé se zvyšuje riziko zranění a vy si nemoc můžete prodloužit ještě o dalších 14 dní. Pamatujte , že během cvičení kdy jste nemocni, je váš organismus oslaben a bojuje s infekcí. Dopřejte si čas, i když je touha po cvičení veliká :-) Musíte si však uvědomit, že bez odpočinku budou naše fyzické i psychické pocity čím dál horší a že týden bez cvičení neznamená nutně přibrání na váze či katastrofální ztrátu fyzičky.
Cvičte se zájmem a s chutí, určitě se do něj nenuťte. Cvičení nám má dodat pocit pohody a uvolnění od okolního stresu.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 klára klára | E-mail | Web | 21. listopadu 2013 v 10:39 | Reagovat

Při únavě vyzkoušejte matrace STRUTO, jsou dobré i pro alergiky

2 Jana Jana | E-mail | Web | 24. října 2014 v 11:59 | Reagovat

Já jsem si s únavou poradila celkem hravě. Pomohlo mi cvičení podle Jillian Michaels, je to skvělá paní http://www.jillianmichaels.cz/cviceni.php

3 Luďka Luďka | E-mail | Web | 23. dubna 2015 v 10:53 | Reagovat

Jsem stále unavená a v kanceláři mi pomáhá klimatizace http://www.vzdusin.cz/nastenne-split-klimatizace

4 Jana Jana | E-mail | Web | 1. září 2015 v 8:54 | Reagovat

Na únavu mi hodně pomohlo cvičení. Chodím do fitka, mají pěkný rezervační systém přes Google plus, je to paráda http://4fitness.eu/

5 Anetka Anetka | E-mail | Web | 29. října 2015 v 15:37 | Reagovat

Já cvičím jen tak doma na zemi, ale teď si asi koupím nové sportovní vybavení a udělám si doma menší fitko http://www.centrum-aktivit.cz/

6 Verča Verča | E-mail | Web | 8. ledna 2016 v 22:39 | Reagovat

Mě z cvičení nejvíce zaujalo Countours http://www.pojdmecvicit.cz/ jsem z něj sice také unavená, ale cítím, jak zabírá

7 ZdenekN ZdenekN | E-mail | 17. ledna 2017 v 14:55 | Reagovat

Chtěli byste zvýšit návštěvnost na fashionicing.blog.cz několikrát? Hledat v google: Masitsu's tricks

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama