Únor 2013

Rossman WellMix a Müler milchreis Apfelstrudel

19. února 2013 v 12:30 | peťulína |  Fitness & zdravé jídlo
Dnes mám tu možnost porecenzovat něco málo o proteinových tyčinkách z Rossmana. S jejich tyčinkami jsem se setkala až dnes a to poprvé. Jde o značku WellMix, kterou společnost Rossman nabízí jako vlastní produkt. Ačkoli na českých stránkách se o této značce nedočteme, jde nejspíše o dovoz z německého Rossmana, kde jsou produkty pod značkou WellMix známé a jde je tedy na jejich stránkách najít www.rossmann.de V jejich nabídce můžeme najít jak proteinové tyčinky, proteinové nápoje, tak i dietní nápoje s příchutí nebo gainer. Všechny jejich produkty pod touto značkou vám dodají energii potřebnou pro výkon a mohou významně přispět ke zlepšení zdraví a fyzické pohody.

Dnes jsem vyzkoušela proteinovou tyčinku s příchutí SCHOKO (35g). Jelikož jsem už přes půl roku neměla žádnou sladkost ve formě tyčinky, byla jsem překvapena a hledala (nevím proč) oříšky :D Chutnala dobře, sladká, jemná čokoládová tyčinka. Přirovnala bych ji k Milky Way? Tato tyčinka obsahuje 133 kcal, což je pro mne polovina toho co bych měla na svačinu sníst, proto jsem si z lednice vytáhla ještě Müller Milch Reis. A proč chci psát ještě něco málo o rýži, kterou všichni známe z reklam?

Tak za prvé je tato rýže jako jediná vhodná pro ohřátí v mikrovlnné troubě a za druhé se jedná o Zimní Edici. V chuti se samozřejmě neliší od jiných druhů od značky Müller. Ale ta možnost ohřát si rýži a mít teplou svačinu nebyl špatný nápad a také příchuť Apfelstrudel ( jablečný závin s rozinkami) byl také vynikající. Určitě tuto rýži neřadím mezi zdravá jídla, ale jen jako (aspoň pro mě) příjemný objev :-)


2. týden s Insanity

17. února 2013 v 13:25 | peťulína |  Moje cesta za lepším tělem
Dnes je to 14 dní tvrdé dřiny se Shaunem T. Poslední dny pro mě byly těžké hlavně po psychické stránce, kdy mi chyběla motivace a pozitivní myšlení. Cítila jsem se v depresi, na těle jsem změny nepozorovala a ještě jsem si přišla tlustší než dřív. Možná to je pouze PMS nebo změnou jídelníčku. Jelikož jsem druhý týden najela na nový, když jsem zjistila, že mi chyběla energie. Dala jsem na jídelníček od Shauna dle nutriční plánu, který jsem stáhla s Insanity programem. Zjistila jsem, že tím, že je Insanity tak náročné, musím více jíst. Když budu jíst málo tělo nebude chtít spolupracovat a bude si vše ukládat. Myslela jsem si, že jsem jedla už tak celkem dost, ale ukázalo se, že dle nového jídelníčku a výpočtů musím sníst za den daleko víc. Vše si poctivě píšu a tak mám přehled o tom kolik kcal (KJ) za den sním anebo, kde se mám v jídle trošku polepšit. Celý týden jsem se podle toho taky cítila. Jak balón. Jako kdybych snědla každé tři hodiny dvě pizzy. Plná až k prasknutí :-) Jenže o to šlo. Mít stále plný žaludek bez pocitu hladu. Má energie se hned druhý den jako zázrakem vrátila a měla jsem i více chuti máknout. Během tohoto druhého týdne se mi zlepšila fyzička i kondička. Cítím se lépe, když zvládám cviky déle a lépe. Jenže celotýdenní depka z toho, že na den měření tam nebude určitě žádný úbytek se stal realitou.

Dnešní ráno jsem proto byla nešťastná. Celý týden jsem i přes depky dřela. Dnes jen úbytek půl centimetru přes bříško, zadek a stehna. Cítila jsem se jako bych selhala. Moje otázka zněla: Je to pouze změnou jídelníčku nebo co dělám sakra špatně, že tak málo? Váha mě netrápí i když stagnuje. Vrtalo mi to hlavou a nedalo mi to nepoměřit fotky z dnešního rána a před 14 dny. Nejdřív jsem vůbec žádnou změnu neviděla. NIC. Ale pak jsem si vzpoměla na Nikki blog, kde jsem jednou četla, že se jí piha (znaménko) posunulo. Dostala jsem pak nápad. Určila jsem si bod na telě (pas) a přes něj jsem vedla vodorovnou čáru a voilà - změna opravdu proběhla. Můj pupík se "zvedá" směrem nahoru. Mé tělo prochází proměnou a já byla zbytečně ve stresu. Dnes jsem se proto naučila: nevěř ani cm! :-) Fotka toho řekne mnohem víc :-)
Teď se budu těšit o to víc na další týden...takže určitě neházím flintu do žita a jdu do toho na 110 %. Pěknou neděli všem :-)


K čemu slouží jednotlivé vitamíny

14. února 2013 v 11:04 | peťulína |  Fitness & zdravé jídlo
Vitamíny jsou nezbytnými esenciálními látkami, které do těla dostáváme pomocí potravy a hrají významnou roli při fyziologický procesech v těle a v celkové ochraně organismu. K fyziologickým procesům převážně při metabolismu tuků, cukrů a bílkovin. Existuje 13 základních typů vitamínů, které jsou základem naší stravy a které si tělo neumí vytvořit samo, proto jej musíme přijímat prostřednictvím stravy. Z Většiny vitamínů si tělo umí vytvořit zásoby, ale vitamín C by se měl příjímat každý den, neboť ho tělo vylučuje. Každý vitamín má svou specifickou funkci, proto ho nejde nahradit jiným vitamínem. Vitamíny by se měli přijímat ve stejné míře. Někdy však tělo potřebuje zvýšený příjem konkrétního vitamínu - Nedostatek vitamínu se nazývá hypovitaminóza. Tento nedostatek nastává, když tělo nedokáže z nějakého důvodu přjmout vitamíny ze stravy a takto můžou nastat různé zdravotní komplikace. Nedostatek se ale dá doplnit zvýšeným příjmem potravin s určitým vitamínem nebo pomocí potravinových doplňků. Př.Kuřáci potřebuju pro své tělo dvojánsobek vitamínu C, při kožních nemocech musíme zvýšit příjem vitamínu B). Vitamíny udržují naše tělesné fuknce, bez kterých by tělo nemohlo vůbec fungovat a také podporuje náš imunitní systém.



Vitamíny, jejich funkce a v čem je obsažen:

Vitamín A - známý díky vynikajícímu účinku na zrak, preventivně působí před vznikem rakoviny, ovlivňuje tvorbu spermií,vajíček správný vývoj plodu, akné, vrásky, vředy, zuby, vlasy
Vitamín A najdeme například v rybím tuku, játrech, mrkvi, špenátu, melounu, meruňkách, zelí, borkolici, kukuřici, másle, vaječném žloutku, třešních, mléce nebo také v některých mořských rybách jako je losos nebo treska

Vitamín B - souhrně označován jako B-complex, tyto vitamíny jsou důležité zvláště pro ty, kteří pravidelně provozují sport, kdy je jejich tělo vystaveno vyšší fyzické zátěži, těhotným a kojícím ženám a lidem se sníženou imunitou.

B1 - luštěniny, obilniny, ryby, kvasnice - dobře působí při migrénách a depresích a udržuje správnou mozkovou činnnost

B2 - kvasnice, mléko, zelenina, klíčky, brambory, lipový květ

B3 - snižuje hladinu cholesterolu v krvi, důležitý během metablických přeměň sacharidů, tuků a bílkovin, preventivě působí proti cukrovce. B3 je obsažen například v mouce, houbách nebo zelenině.

B5 - obnovuje kožní buňky a pomáhá k regeneraci vlasů, nehtů, kloubů, zvyšuje imunitu a pomáhá vytvářet v těle protilátky - luštěniny, maso, pšeničné otruby

B6 - pomáhá zmírnit PMS (premenstruační syndrom), prevence vzniku nervových a revmatických onemocnění - pšeničné klíčky, vnitřnosti, maso (vepřové), sója

B9 - podporuje krevní tvorbu - zelí, chléb,vnitřnosti, luštěniny

B12 - tvorba červených krvinek, preventivně působí proti anémii a dalším krevním chorobám - vnitřnosti, ryby, vejce, mléčné produkty

Vitamín PP - preventivně působí proti kožním onemocněním

Vitamín C - podílí se na správné funkci všechn buněk v našem organismu, nezbytný pro celkovou obranyschopnost těla, výborný antioxidant, podílí se na tvorbě hormonů a je nezbytný pro naše svaly, kosti, cévy a kůži
Vitamín je obsažen skoro v každém druhu zeleniny a ovoce a zůstavává zachován i po uvedení do varu. Najdeme ho v citrusových plodech, bramborách, rajčatech, brokolici, jahodách, květáku, kiwi, brusikánkách, špenátu, malinách, ostružinách, jablcích apod.

Vitamín D - vzniká v kůži prostřednictvím slunečního záření a udržuje kožní buňky aktivní a až následně je játry a ledvinami vytvořena aktivní forma vitamínu D. Je důležitý pro vývoj kostí a zubů, játra, ledviny a střeva, má dobrý vliv na srážlivost krve. Vitamín D nalezneme ve vejcích, mléku, vnitřnostech, sardinkách, lososu, tuňáku,rybím tuku, v malém množství v avokádu, kakau a banánech.

Vitamín E - důležitý pro náš imunitní a nervový systém, oči, kůži, omlazuje pleť, zlepšuje sexuální výkonnost, podporuje hojení ran, zklidňuje PMS. Nachází se v potravinách jako jsou ořechy, ovesné vločky, špenát, mák, mléko, maso, avokádo, různá semínka, sójové oleje.

Vitamín F - ovlivňuje naši energii, stav vlasů, pokožky, nehtů, ochraňuje játra, chrání nás proti zvýšenému krevnímu tlaku a nadváze, podporuje imunitní systém. Tento vitamín najdeme v rostlinném tuku a oleji, langustě, humru, ořechy, semínka, sója, mandle, listová zelenina, avokádo, ryby. - Ničí se působením tepla a kyslíkem

Vitamín K - potřebný pro správnou činnost jater a funkčnost srážlivosti krve, působí preventivně proti vzniku rakoviny, snižuje hladinu špatného cholesterolu v krvi. Nachází se ve špenátu, salátu, luštěninách, brokolici, kapustě, květáku, mase, obilných a mléčných výrobcích (podmáslí, jogurty, acidofilní mléko), bramborách, mořských řasách, mrkvi, vajíčkách,..... - špatný vliv na vitamín K mají antibitoika, která účinek výrazně snižují.

1. Týden s INSANITY - moje pocity

10. února 2013 v 11:09 | peťulína |  Fitness & zdravé jídlo
A je to tu, první týden Insanity mám za sebou, dnes odpočinkový den, na který jsem se mimichodem neskutečně těšila :D Chtěla bych popsat své pocity během těchto 6 dní intenzivního cvičení... Tak zaprvé proč jsme se vlastně rozhodla s Insanity začít. Odpověď je velice jednoduchá. Před Insanity jsem se chtěla zbavit tučných stehen a zpevnit zadeček. Začla jsem tedy s programem od Jillian Michaels s názvem Killer Buns & Thighs. Odcvičila jsem 6 dní prvního levelu a 6 dní z druhého levelu, z toho 1 den v týdnu byla pauza. Podle měření a hlavně vizuelního vzhledu jsem si všimla, že se mi začalo budouvat svalstvo, ale úbytek v objemu nenastával. Nechtěla jsem teda objem ponechat a svaly formovat, nýbrž se spíše objemu zbavit, převážně tuku, kterého tam je ještě dost. Řekla jsem si, že upustím od toho porgramu a na doporučení kamarádky, která začala také s Insanity, jsem podlehla a začala začátkem týdne také. Pročetla jsem si předem různé diskuze, stáhla celý program i s nutričním plánem a pustila se s chutí a nadšením do toho. První den, dle cvičebního plánu, byl FIT TEST. Takový odrazový můstek pro mě samotnout co všechno zvládnu a taková malá ukázka co mě vlastně v Insanity čeká. Jedinou chybu, kterou jsem asi udělala, bylo to že jsem si měla zapsat počet cviků, které zvládnu, abych se po 14 dnech mohla podívat, jaké zlepšení jsem během té cesty udělala. Nu což, nic se neděje. Další Fit test se zapíše :D A jaký pocit jsem měla z prvního dne? Za celou dobu mého cvičení, respektive za celý půl rok, který jsem cvičila různé náročné programy, je Insanity opravdu PEKLO! Je to jak píše spousta lidí, snad nejnáročnější cvičební program. A mají sakra pravdu. Na rozvičku, na kterou jsem byla do teď zvyklá a která probíhala formou protahování se a pomalého zahřátí, tak na tu teda nedošlo. Zapla jsem video a už už jsem poběhávala na místě... Pro mě tedy kardio jak má být :D No jo, jenže to byl opravdu jen ZAČÁTEK. Druhý den už bylo v plánu něco jiného. Video ukazovalo 3/4 hodiny a já si říkala, že asi během pár minut umřu. Rozvička byla ještě náročnější než fit test. Byla na tři kola, první se jelo pomaleji, druhé kolo se u cviků už přidala rychlost a třetí kolo se jede na maximum co tělo dá. A žádná přestávka, celých 10 minut! Jen co skončila rozvička, konečně tu byla ta očekávaná část a to protažení zahřátých svalů. To byla spása. Lilo ze mě jako z konve. To jsem ZASE nevěděla co mě čeká dál :D po protažení následovaly tzv. Drilly. série cviků zaměřené na svaly. Mezi nimi přestávka na vodu - water break. A zase se jedou rychlostní kolečka. To už člověk opravdu umírá. Ale kdykoliv si člověk může dát pauzu, když už se opravdu plazí. Shaun T, ale člověka nabudí, že si tu pauzu dá minimální a chce jet dál... A takto to bylo celý týden. Po každém workoutu jsem myslela, že vyplivnu plíce. Bolesti svalů se dostavily kupodivu až navečer. Což byl pro mě signál, že jsem svalům dala zabrat :-) Každým workoutem se mi zlepšuje fyzička a kondička. A i když po týdnu nějaký značný úbytek není. Doufám, že za ty dva měsíce se to změní :-) Isanity teda opravdu doporučuju!!



Fitness modelky

5. února 2013 v 11:32 | peťulína |  Motivační obrázky