Březen 2013

8. týden Insanity

31. března 2013 v 15:50 | peťulína |  Moje cesta za lepším tělem
Předposlední týden Insanity úspěšně za mnou. Se včerejším měřením tedy nejsem vůbec spokojená, ale na to bych si měla už pomalu zvykat :-) Úbytek za týden tedy žádný. Abych si nekazila zbytečně náladu, tak jsem si objednala do svého šatníku nový hadřík, který trápení alespoň na čas zahojí. Co se týče mého stravování, tak jsem si všimla, že má touha po sladkém nemálo vzrostla a tak jsem tedy zařadila více sladkých snídaní a svačin v dopoledních hodinách, abych zaprvé netrápila tělo touhou po sladkém, protože ta by ještě vzrostla a za druhé doplnit potřebnou energii, která s přicházejícím jarem upadá. No řekněte sami, komu tohle počasí už neleze krkem že? :D
Zajímavostí pro vás by mohla být budoucí recenze na cvičební program, na který se po skončení Insanity chystám. Nebudou chybět mé první zkušenosti a dojmy a také se s vámi nadále budu dělit o mou proměnu za lepší postavou :-) Snažím se také dokumentovat můj jídelníček, který není co se týče ingrediencí luxusní tak jako v časopisech, ale kdo má v této době peníze na to, nakupovat předražené zdravé věci že? Bio potraviny jsou zatím mezi těmi potravinami, které se nedají, tedy aspoň u mě, nakupovat ve velkém, tak jako celozrnné pečivo vás také výjde na pár desítek korun a to nemluvím o tom, že domů přinesete jen pár kousků.
Dále bych chtěla více přispívat motivačními obrázky a texty, které vás (mě velice) motivují. Konkrétní nápady na články přicházející sami od sebe, takže takhle dopředu žádný jiný plán, než zmiňované nemám. Nemusíte se , ale bát, že by nápady došly. Psát je vždy o čem a horká témata jako je Hubnutí, Zdravá strava, Cvičení a fitness tu budou a nadále i moje tipy, rady a zkušenosti :-) Na finální výsledky před a po Insanity se můžete tedy těšit příští týden. Nakonec vám chci popřát krásnou velikonoční neděli a pondělí a ženám hodně červených omlazených prdelek a chlapům jak jinak než košík plný vajec :D :-)


Tipy na saláty a lehké svačinky

27. března 2013 v 10:31 | peťulína |  Fitness & zdravé jídlo
Jaro se nám stále trošku schovává, ale v obchodních řetězcích již můžeme nakupovat spoustu zeleniny za výhodné ceny, tak proč si Jaro neudělat doma o něco dříve :-)

Přes zimu sice zelenina i ovoce na trhu byly, ale převážně za vyšší ceny. Někteří z nás si nemohli dovolit nakupovat ve velkém. Přes zimu jsme nejvíce vitamínů získávali z ovoce a to z pomerančů, mandarinek, citrónů, ananasu a podobného ovoce, co prostě k zimě patří. Čaje byly v chřipkové epidemii základem. O lehkých jídlech se nám mohlo jen zdát. Místo nich přišly na řadu omáčky a všerůzná těžší jídla. Ale jelikož se nyní přechod Zima-Jaro přiblížil, je třeba doplnit spoustu dalších vitamínů. Multivitamíny v krabičkách budeme moci brzy opustit a nahradit je s oblibou talíři s různými barvami a chutěmi, které nejen na oko vypadají krásně, ale také tělu dodají potřebné a důležité látky.

Zde je pár tipů - receptů na chutná jídla plná vitamínů:


přílohy k obědu, oběd, večeře nebo na svačinu


Zeleninový salát s medovou zálivkou

ingredience: ledový salát, cherry rajčátka, rukola, medová zálivka ( 2 lžíce dijonské hořčice, 2 lžíce ocet balsamico, 3 lžíce medu,mletý pepř,sůl, olivový olej )

návod: nejprve si připravíme zálivku a to tak, že všechny přísady smícháme dohromady. Pokud má někdo raději více medovější dá méně dijonské hořčice a naopak. Doporučuji ochutnávat :-) Poté si nakrajíme cherry rajčátky na čtvrtky nebo půlky jak kdo má rád, nakrajíme si i ledový salát a vložíme do větší mísy, do které přidáme ještě rukolu. Nakonec promícháme a přelijeme zálivkou buď v míse nebo na talíři.






těstovinový salát s pečeným kuřecím

ingredience na těstovinový salát: kolínka nebo jiný druh těstovin, salátová okurka, sůl, bílý pepř, majonéza (já si udělala domácí), bílý jogurt

návod: těstoviny uvaříme dle návodu na obalu, salátovou okurku očistíme a nakrájíme na kostičky, smícháme v míse s okapanými a vychladlými těstovinami, přidáme 1:1 majonéza:jogurt, promícháme a dochutíme solí a pepřem




lehké rychlé svačinky nebo večeře


Vícezrnné topinky aneb co dům dá :-)


topinky s rukolou, anglickou slaninou a vajíčkem natvrdo



topinky s ledovým salátem a vejcem nahniličko



Mé nejoblíbenější tyčinky před cvičením, po cvičení místo recovery drinku banán






7. týden Insanity

25. března 2013 v 21:00 | peťulína |  Moje cesta za lepším tělem
další týden za mnou a už zbývá posledních 14 dní k dokončení celého programu Insanity. Některé dny ubíhají rychle a některé jako by se nehýbaly vůbec, jsou to většinou ty, u kterých člověk očekává nějakou změnu. Ale takové dny holt bývají a i když je to velmi těžké co se psychiky týče, člověk se musí nadechnout a vkročit do dalšího dne s hlavou vztyčenou, jelikož každý den se přibližuje k onomu snu, který si na začátku všeho vysnil :-) Nikdo neříká, že ta cesta bude jednoduchá....Každý má v sobě tolik síly na to, aby si splnil svůj sen a já si ho právě plním. Takže když můžu já, můžete i vy! a záleží jen na vás samotných, zda ho uskutečníte a já vím, že ano!!! ;-)


Sedmý týden Insanity, byl jako každý týden předtím, o dřině a zlepšování se. Z dnešního počasí a prvního dne 8. týdne jsem vynechala dnešní Fit test, který má být pouze mým přehledem o tom, jak se v Insanity zlepšuji. Bohužel počasí na mě dolehlo tak moc, že jsem na místo něj zvolila 30-ti denní Challenge na pevnější zadeček a hýždě :-) Samozřejmě dnešní workout jsem nevynechala a celý poctivě odcvičila. V minulém týdnu jsem si udělala fotky, abych porovnala, zda se vůbec něco s mým tělem děje, když se tedy ty úbytky nehlásí...No a i když tuk na bříšku ještě stále stagnuje, kupodivu mě překvapila fotografie zad, kde mi tuk mizí a rýsují se i nějaké ty svaly :-) Foto je před Insanity a měsíc a půl dřiny s Insanity...Stále je na čem pracovat a tak tedy boj s tukem může nadále pokračovat....


Insanity nutriční plán - česky

21. března 2013 v 20:59 | peťulína |  Fitness & zdravé jídlo
Udělala jsem si tu práci a přeložila na vaše žádosti Nutriční plán - jídelníček k INSANITY pro ty z vás, kteří neumějí anglicky, či trošku rozumí, ale neví si rady jak si spočítat denní příjem energie potřebnou pro cvičení s programem Insanity :-)
pozn. překlad je můj vlastní nekopírujte prosím můj text na své blogy, děkuji za pochopení :-)


Jídlo má mnoho rolí. Je zdrojem paliva, energie a živin. Ovlivňuje vaši tělesnou hmotnost. Pozměňuje vaše zdraví a životní ukazatele jako je cholesterol a krevní tlak. K jídlu máme vztah jak společenský tak citový. Ale základní účel je, že jídlo je palivo. Vaše tělo potřebuje palivo k fungování: proteiny, tuky a sacharidy. Vaším cílem během 60 dní je jíst zdravě, naučit se vyvážené stravě a nakrmit své tělo tím, co potřebuje, aby přežilo INSANITY. Doufejme, že zvládnete použít tuto příručku k tomu jak jíst zdravě a žít zdravě každý den.


Cvičební plány Turbofire, P90X, Insanity

18. března 2013 v 9:12 | peťulína |  Fitness & zdravé jídlo
Hodně si píšete a žádáte o plány na cvičení. Ať už jde o Turbofire, P90X nebo Insanity, rozhodla jsem se sepsat pár řádků o každém programu.

Turbofire plán


- základní plán je sestaven na dobu 3 měsíců
- podle nutričního plánu ještě než se začne cvičit, trenérka Chalean Johnson doporučuje nastartovat týden před tím svůj metabolismus ( Inferno plán na 5 dní - odkaz ke stažení níže)
Inferno plán je sestaven tak, aby se vaše tělo pročistilo a zároveň jste se připravili na to co váš čeká, změnili stravovací návyky a nabili se dostatkem energie - za těchto 5 dní je zaručen úbytek na váze, pokud se budete řídit jejím jídelníčkem
- plná verze Turbofire je ovšem 5 měsíční
- jelikož se jedná o kombinaci HIIT tréninků, cardio kickboxu a posilování, je dobré držet se sestaveného jídleníčku, který by měl být vyvážený a hlavně unikátní pro každého zvlášť





P90X plán


- celý plán je na 3 měsíce (3 fáze) a je rozdělen podle druhu zaměření:

  • verze P90X Classic: Je to originál P90X, který je zaměřen na kardio,budování svalstva, balanc a kondici
  • verze P90X Doubles: Double program se skládá z originálního plán plus 3 až 4 extra kardio cvičení během týdne. Lidé typicky cvičí workouty ráno a odpoledne nebo navečír kardio, nebo naopak.
  • verze P90X Lean: Lean programje zaměřen více na kardio než než na budování svalstva a perfektně se u něj spaluje tuk anebo je vhodný pro začátečníky, kteří jsou nervózní začít s klasickou verzí





Insanity plán


- Insanity je 2 měsíční program zaměřený hlavně na kardio + týden je zotavovací
- cvičením Insanity si zvyšujete kondici, posilujete vlastní vahou, zlepšujete si fyzičku, hubnete a zároveň se tvarujete
- podle veřejnosti jde o nejtěžší program na světě
- Jelikož se jedná o HIIT tréninky a tím s pojený nemalý výdej energie, je zapotřebí dodržovat správnou a vyváženou stravu, jinak hrozí únava, kolaps z vyčerpání a výsledky nemusejí odpovídat vašim představám


Insanity - 6. týden

16. března 2013 v 9:39 | peťulína |  Moje cesta za lepším tělem
Další týden a s nimi nové informace a pocity ze začátku druhého měsíce Insanity. Po týdnu zotavovacího týdne jsem se snažila psychicky připravit na druhý měsíc. Čekala jsem větší zátěž, ale realita prvního dne v druhém měsíci mě opravdu překvapila, né-li málem přizabila :D Jestli jsem na začátku, kdy jsem s Insanity začínala, psala někdy, že je peklo, nevím tedy jak popsat tento týden v 2. fázi :D Cviky jsou opoznání těžší, cardio na maximum a místo 45 minut se vše prodloužilo o dalších 15 minut. 15 minut navíc člověka opravdu už vyčerpává. Byla jsem první dny a vlastně stále jsem hodně unavená. Jsme si vědoma toho, že bych měla víc přidat v jídle, abych měla i více energie, ale i tak už jím dost a jsem plná :D ale tělo si to žádá a tak mu musím vyjít vstříc. Při čtení různých článků jsem narazila na jeden, kde někdo popisoval, že pokud nemáte Recovery drink, stačí vám doplnit po workoutu pořebnou energii ve formě obyčejného "banánu". Je to vlastně skoro totéž. Tento týden jsem zařadila i proteinové tyčinky, do nichž jsem se zamilovala :) Drogerie Rossman a DM má tedy opravdu vynikající příchutě :-) Určitě je, ale dobré si uvědomit, že se nemají jíst každý den, doporučují se prý maximálně 2-3x týdně.
A co se týče ranního měření , to proběhlo vcelku vklidu, přeci jenom se něco hnulo. 6 dní je málo na to, aby člověk očekával zázraky. Na ty "snad" dojde na konci měsíce :-) Doufám v to! :-) V zrcadle si stále přijdu stejně, ale jak víme, fotografie prozradí vždy více než cm a kg :-)

Před a po (6. týden Insanity)

váha 63,6 kg -> 62,5 kg (-1,1kg)
paže 27 cm -> 26,5 cm (-0,5 cm)
prsa 87 cm -> 87 cm (0 cm)
pas 73 cm -> 73 cm (0 cm)
Břicho 92,5 cm -> 92 cm (-0,5 cm)
zadek 95 cm -> 94cm (-1 cm)
stehna 57 cm -> 57 cm (0cm)


Fit Test INSANITY- porovnání

11. března 2013 v 12:45 | peťulína |  Moje cesta za lepším tělem
Dnes mám za sebou odcvičenou polovinu z dnešního plánu a to Fit test. Je to již můj třetí fit testpodle plánu, ale jelikož jsem si první den zapomněla zapsat mám zapsané pouze dva. I tak je fit test pro mě taková malá motivace, jak sama sebe dokopat k ještě lepším výsledkům než minule :-) Zatím se u každého Fit testu cítím jako bych ho dělala poprvé. Dávám do toho maximum a oproti startu je znát zlepšení.
pozn. Cílem fi testu je zlepšovat sama sebe a ne porovnávat výsledky s ostatními :-)



VÝSLEDKY FIT TEST INSANITY
CVIKFIT TEST 1FIT TEST 2FIT TEST 3FIT TEST 4FIT TEST 5
SWITCH KICKS-6263
POWER JACKS-5962
POWER KNEES-98120
POWER JUMPS-3540
GLOBE JUMPS-1112
SUICIDE JUMPS-1717
PUSH-UP JACKS-2430
LOW PLANK OBLIIQUE-5067

Recovery week - INSANITY

10. března 2013 v 8:42 | peťulína |  Moje cesta za lepším tělem
Týden zotavování za mnou. Ačkoli mi celé video Core cardio & Balance přišlo jako rozvička se Shaunem v prvním měsíci cvičení, tento týden jsem neočekávala žádné výsledky. Přeci jenom měsíc intezivního cardia se s tímto týdnem nedal srovnávat, ale kupodivu dnešní ranní měření ukázalo, že přeci jenom jsem tělu dala nejspíše zabrat :-) Jinak co se týče jídelníčku, svůj stanovený denní příjem, který jsem měla první měsíc na 2000 kcal se na tento týden značně snížil a to záměrně, jelikož jsem nevydávala tolik energie během té 3/4 hodinky cvičení. Na další měsíc, tedy již od zítra svůj příjem navýším zpět. Druhý měsíc Insanity by měl být, podle Shauna mnohem náročnější a o to víc by se mělo jíst a pít. Jak dopadnou výsledky příští měsíc, netuším (raději nic neočekávat, aby nebyl člověk zklamaný) :-) Jak ale dopadly výsledky za tento týden, ty už níže :-)


před týdnem a po týdnu Recovery week

váha 64 kg -> 63,6 kg ( -0,4kg)
paže 28 cm -> 27 cm (-1 cm)
prsa 88,5 cm -> 87 cm (- 1,5 cm)
pod prsy 74 cm -> 72 cm (-2 cm)
pas 73 cm -> 73 cm ( 0 cm)
břicho 93 cm -> 92,5 cm (- 0,5 cm)
zadek 95,5 cm -> 95 cm (-0,5 cm)
stehna 58 cm -> 57 cm (-1 cm)



1. měsíc INSANITY

3. března 2013 v 8:38 | peťulína |  Moje cesta za lepším tělem
A je to tu. První měsíc brutálního cvičení se Shaunem je za mnou. První dny byly opravdu peklo. O tom, že jsem s Insanity začala už nějakým způsobem s trochou fyzičky a kondičky, Shaun mi ukázal jakej "PRD" ve cvičení jsem :D Měsíc cvičení mi dal opravdu hodně. Fyzička a kondička je opravdu znát. Kam se na to hrabe Jillian nebo Chalean s Turbofirem :D I nějaké té úbytky byly. Je jasné, že tak velká čísla už očekávat nemohu. Přeci jenom za tu dobu co jsem začala vůbec s mojí proměnou, dost tuku ubylo, ale zároveň se mi vybudovala i nějaká svalová hmota. Ono možná lépe, že to jde takhle pomaleji, člověk si té dřiny pak váží mnohem více :-) Jsem pyšná, že jsem první měsíc zvládla, i když jsem při workoutech někdy vypouštěla duši a teklo ze mě jako z konve, ale pocit štěstí při dokončení každého dne byl opravdu k nezaplacení!
Byly dny, kdy se mi nechtělo teda vůbec cvičit, ale na svědomí to měl jídelníček. Ano zase jídelníček. Jak si ho člověk neohlídá a jí málo, je zesláblý a výkony tomu odpovídají. Už jsem se, ale poučila... jak tuhle chybu zjistím, druhý den vše napravím a o to je cvičení se Shaunem opravdu libový zážitek, protože potom člověk jede jako drak a dává do toho tolik energie :-) Co se týče mého pitnému režimu, každej den se nutím vypít dostatek tekutin (je to boj, ale bez něj by to nešlo :-) )
Předem se omlouvám za obsah psaní, moc dobře jsem si vědoma, že mám tendence psát páté přes deváté, ale je toho dokonce víc, že nevím jak to vše uspořádat :-D Mám v hlavě tolik věcí (osobních), že dnešní článek snad pojmu spíše v rychlosti a vtipně, abych se mohla na plno věnovat volnému dni a zaslouženému odpočinku, než příjde zítřek a s ním Start Recovery týdne, kdy opravdu netuším co mám od Shauna očekávat. Video sice předem shlédlé, ale vidno podle zpocených lidí, název Recovery "zotavovací" týden je jen záštita, pod kterou se skrývá obyčejná 3/4 hodinka plná dřiny a potu a krátkého protažení :D Takže na závěr pár čísel z Insanity mého cvičení za 1. měsíc. Fotek se bohužel tentokrát nedočkáte*, jelikož jsem už druhým týdnem na návštěvě u tchýňky, kdy se mi syn zotavuje po zápalu plic. Jen co se vše uklidní, zase vyfotím a uvidíme, zda nějaká proměna proběhne :-) Přeji vám pěknou neděli a spoustu energie pro ty z vás co také bojují se svou postavou jako já ;-) * foto dodáno :-)


Insanity před a po 1. MĚSÍC

Váha 65,1 kg -> 64 kg = -1,1 kg
Prsa 90 cm -> 88,5 cm = -1,5 cm
pod prsy 75,5 cm -> 74 cm = -1,5 cm
paže 28,5 cm -> 28 cm = -0,5 cm
pas 74,5 cm -> 73 cm = -1,5 cm
břicho 94,5 -> 93 cm = -1,5 cm
zadek 97,5 cm -> 95,5 cm = -2 cm
stehna 59 cm -> 58 cm = -1 cm