Tipy na saláty a lehké svačinky

27. března 2013 v 10:31 | peťulína |  Fitness & zdravé jídlo
Jaro se nám stále trošku schovává, ale v obchodních řetězcích již můžeme nakupovat spoustu zeleniny za výhodné ceny, tak proč si Jaro neudělat doma o něco dříve :-)

Přes zimu sice zelenina i ovoce na trhu byly, ale převážně za vyšší ceny. Někteří z nás si nemohli dovolit nakupovat ve velkém. Přes zimu jsme nejvíce vitamínů získávali z ovoce a to z pomerančů, mandarinek, citrónů, ananasu a podobného ovoce, co prostě k zimě patří. Čaje byly v chřipkové epidemii základem. O lehkých jídlech se nám mohlo jen zdát. Místo nich přišly na řadu omáčky a všerůzná těžší jídla. Ale jelikož se nyní přechod Zima-Jaro přiblížil, je třeba doplnit spoustu dalších vitamínů. Multivitamíny v krabičkách budeme moci brzy opustit a nahradit je s oblibou talíři s různými barvami a chutěmi, které nejen na oko vypadají krásně, ale také tělu dodají potřebné a důležité látky.

Zde je pár tipů - receptů na chutná jídla plná vitamínů:


přílohy k obědu, oběd, večeře nebo na svačinu


Zeleninový salát s medovou zálivkou

ingredience: ledový salát, cherry rajčátka, rukola, medová zálivka ( 2 lžíce dijonské hořčice, 2 lžíce ocet balsamico, 3 lžíce medu,mletý pepř,sůl, olivový olej )

návod: nejprve si připravíme zálivku a to tak, že všechny přísady smícháme dohromady. Pokud má někdo raději více medovější dá méně dijonské hořčice a naopak. Doporučuji ochutnávat :-) Poté si nakrajíme cherry rajčátky na čtvrtky nebo půlky jak kdo má rád, nakrajíme si i ledový salát a vložíme do větší mísy, do které přidáme ještě rukolu. Nakonec promícháme a přelijeme zálivkou buď v míse nebo na talíři.






těstovinový salát s pečeným kuřecím

ingredience na těstovinový salát: kolínka nebo jiný druh těstovin, salátová okurka, sůl, bílý pepř, majonéza (já si udělala domácí), bílý jogurt

návod: těstoviny uvaříme dle návodu na obalu, salátovou okurku očistíme a nakrájíme na kostičky, smícháme v míse s okapanými a vychladlými těstovinami, přidáme 1:1 majonéza:jogurt, promícháme a dochutíme solí a pepřem




lehké rychlé svačinky nebo večeře


Vícezrnné topinky aneb co dům dá :-)


topinky s rukolou, anglickou slaninou a vajíčkem natvrdo



topinky s ledovým salátem a vejcem nahniličko



Mé nejoblíbenější tyčinky před cvičením, po cvičení místo recovery drinku banán





 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Lucie Lucie | 27. března 2013 v 18:08 | Reagovat

Tyhle tyčinky miluju:-)

2 kate kate | Web | 1. května 2013 v 19:06 | Reagovat

bohužel je nemůžu sehnat:((

3 Mono Mono | 20. září 2013 v 18:04 | Reagovat

v globusu :-)

4 Apinka Apinka | Web | 16. ledna 2014 v 9:56 | Reagovat

Recepty, tipy, triky ohledně zdravého životníh stylu na FB :-) ...přidejte se...lépe se to ve více táhne :-)
https://www.facebook.com/fitandhealthystyle?ref=hl

5 Luďka Luďka | E-mail | Web | 20. března 2014 v 10:57 | Reagovat

Tak to jsou opravdu dobré tipy, já teď s makrem vařím mnohem zdravěji a skoro bez tuku. Kuchynské potreby jsou z jejich řad ukázkou kvality a levné ceny 8-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama