7 potravin proti stresu a snížené fyzické a psychické zátěži

4. dubna 2013 v 8:38 | peťulína |  Fitness & zdravé jídlo
Tento článek by mohl zajímat ty z vás, kteří se vystavujete stresu a velkému úbytku energie ať už při cvičení nebo v práci/ škole. Je to 7 potravin/produktů, které kozumuji k tomu, abych dodala svému tělu energii jak při fyzické zátěži, kterému jsme vystaveni snad každý z nás ať už se to týká rodiny nebo klasických všedních problémů, tak k eliminaci stresu.


1. CEM-M ženšen
Multivitamín, ne ale klasický nýbrž takový, který je speciálně vyvinutý na podporu duševní činnosti a dodání energie po celý den, složení multivitaminu je zaměřeno na podporu fyzické aktivity a odolnosti proti zátěži. Ženšen zabraňuje vyčerpanosti a snižuje dopady stresu na organizmus. Zlepšuje koncentraci, paměť a duševní výkonnost.



2. ZELENINA a OVOCE
Klasika a tou je zelenina a ovoce. Dávám přednost zelené zelenině, která napomáhá ke zlepšení imunity a chrání svá střeva před patogenními bakteriemi. Co se týče ovoce, doporučuji ho zařadit v dopoledních hodinách, kdy zvýšíte přísun energie společně s vitamíny.


3. VODA
Řekla bych také klasika. Přeci jenom vodu tělo potřebuje a při zvýšené zátěži je dostatek tekutin opravdu nutný doplnit. Lidé, kteří dodržují pitný režim se cítí vitálnější, jejich kůže je pružnější a netrpí tolik depresemi a bolestmi hlavy.


4. MED
Med je výborné sladidlo. Díky vysoké koncentraci cukru ničí bakterie. Je to úžasný koktejl životně důležitých a zdraví prospěšných látek. Med je považován za jedno z nejsilnějších přírodních antibiotik, hojí rány a je účinnou prevencí proti různým nemocem jako je angína, chřipka, nachlazení nebo zánět průdušek. Pomáhá také při nespavosti, nervovém vypětí, stresu, depresích a migrénách nervového původu, uklidňuje a zlepšuje náladu, je účinný jakopodpůrný prostředek při rekonvalescencipo nemocech.


5. OVES
Oves je výbornou potravou pro diabetiky, Napomáhá stabilizovat krevní cukr. Oves má posilující účinky, blahodárně působí na nervovou soustavu a tlumí zvýšenou činnost štítné žlázy. Snižuje krevní tlak, působí jako sedativum, uklidňuje při přepracování a stresech. Je posilující při únavě, vyčerpání, po nemocech.

 


6. MLÉKO
Jako malým nám maminka dávala na noc teplé mléko, věděla, že tento lahodný drink napomáhá proti nespavosti a neklidu. Vápník v mléce zmírňuje úzkost a nálady spojené s premenstruačním syndromem.



7. OŘÍŠKY
Obecně je známo, že ořechy a semena obsahují zdravé tuky. Když hrst zařadíme denně do jídelníčku napomůžeme ochraně proti stresu a riziku vzniku cukrovky. Např. mandle jsou plné vitamínů. Vitamín E posiluje imunitní systém a řada vitamínu dodává tělu vyšší odolnost oragnismu.


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Fitfitnesslady Fitfitnesslady | 12. dubna 2013 v 11:13 | Reagovat

Jsou lepší potraviny než mléko, které obsahují vápník.

2 Peťulína Peťulína | 12. dubna 2013 v 14:01 | Reagovat

[1]: Tento článek není o potravinách, které obsahují vápník. Jsou to potraviny, které jsou u mě na prvních místech a které konzumuji nejčastěji a které mi napomáhají zmírnit stres a vypořádat se s fyzickou zátěží. Potravin s vysokým obsahem vápníku je na trhu celé množství, záleží na každém z nás co si kdo vybere :-)

3 Petr Boubel Petr Boubel | Web | 2. května 2013 v 12:38 | Reagovat

Vápník obsahuje tahini http://petr-boubel.blog.cz/1304/korejsky-zensen

4 octavio octavio | Web | 22. června 2015 v 18:43 | Reagovat

nova půjčka ihned 8-)

5 Janička Janička | E-mail | Web | 21. srpna 2015 v 15:26 | Reagovat

Velmi zdravý je i jogurt. Dokonce zasytí a jinak posiluje kosti http://www.zdravi-nemoc.cz/jogurt

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama