Březen 2014

Domácí je holt domácí

31. března 2014 v 19:04 | peťulína |  Moje cesta za lepším tělem
Tak i já jsem neodolala všem těm článkům, jak si doma vyrobit něco domácího a chutného :-) A to vám řeknu, jsem ráda, že jsem si to vyzkoušela, protože v tom hodlám pokračovat. A jakéže to domácí pochoutky jsem vytvářela? Z prvu jsem si nechtěla dát za úkol nic těžkého, takže jsem zvolila klasický domácí jogurt. Trošku jsem četla a četla a usoudila, že to zvládnu levou zadní. Stačilo nakoupit pouze čerstvé plnotučné mléko, nějaký menší jogurt s živými kulturami a zbytek jsem již měla doma. A i když jsem jogurtovač měla, nebyl absolutně potřeba a postupem času jsem zjistila, že je to vlastně úplná zbytečnost :-) No a jak jsem tedy domácí jogurt připravila?

Litr mléka jsem v hrnci zahřála na cca 85C. Samozřejmě za pomocí teploměru :-P Po té zchladila na cca 40 - 45C. Vmíchala 2 polévkové lžíce Bio bílého jogurtu a část jsem přelila do skleniček od jogurtovače, část do plastové nádoby a pečlivě uzavřela. Chtěla jsem zjistit jaký rozdíl bude ve výsledku v porovnání jogurtovač vs. peřina. Takže skleničky byly v jogurtovači a plastová nádoba přišla do peřiny, která nádobu přikryla. Po 6 hodinách byl jogurt hotový. Pro mě to byl opravdu šok a fakt jsem nečekala, že po otevření bude jogurt hustý, že v něm i ta lžička bude stát :-D Bála jsem se tedy už jen jediného a to, aby jogurt nebyl kyselý. Jestli znáte takový ten typ jako mají některé jogurty Hollandia. Jakoby byly zdrcnuté. Miluju prostě smetanové jogurty. Můj domácí dopadl na 1 s hvězdičkou. Byl ještě lepší než ty jogurty, co jsem do teď kupovala. Každopádně jsem vlažný jogurt dala do lednice ještě vychladit.

Další den jsem brouzdala na internetu a zaujaly mně ještě články, jak po domácku vytvořit řecký jogurt. Nikdy jsem pravý řecký jogurt neměla, takže udělat si domácí bylo něco pro mě. Nejen, že jsem ho chtěla ochutnat, protože hustý jogurty já ráda, ale dokonce jsem se dočetla, že pravý řecký jogurt má 2x více bílkovin než náš klasický jogurt i když s více procenty tuku. Protože přeci pravý řecký jogurt musí mít min. 10 % tuku. A ač jsem zjišťovala postupy na domácí řecký jogurt, všechny články směřovali pouze k jedné mýlce a to, že po domácku vyrobený řecký jogurt není prostě 100% řecký jogurt. Jde pouze o domácí bílý jogurt, který je zbaven syrovátky, tím, že se nechá jogurt okapat přes plátno. Zkusila jsem, ochutnala jsem a byla v sedmém nebi. Tak hustý a chutný. No prostě lahoda. A bylo mi jedno, že nemá 2x více bílkovin a že není řecký.
V supermarketech jsem ještě pokukovala po pravých řeckých jogurtech, ale všechny byly pouze "řeckého typu". I ty jsem koupila a chtěla porovnat chuť. Vybrala jsem si jogurty Elinas z Kauflandu a Yogood z bio obchldku. Oba byly výtečné! Dnes jsem, ale čistě náhodou narazila na krámek se sýry. V té rychlosti, co jsem hnala pro syna do školky, jsem si všimla, že je na černé tabuli napsáno Řecký jogurt. No ihned jsem tam vrtrhla a ptala se, zda se jedná o 100% řecký jogurt nebo zase jen o typ řeckého. Byl to pravý řecký jogurt. Koupila jsem 20 dkg za 24 korun. Jednalo se o stejného výrobce a to značku Kri Kri, která vyrábí již výše zmiňovaný Yogood. A i když je jogurt vyrobený ze 100% řeckého mléka, firma tento typ jogurtu prodáva spíše pro firmy nebo na catering například na přípravu tzatziky a salátů v 5 kilovém balení. Yogood je ten pravý s vysokým podílem bílkovin. Ten mnou koupený měl o něco méně gramů, ale i tak dost :-) Na 100 g měl Yogood 5,4 g bílkovin (tuk 10 g) a Salatino 4,8 g (tuk 12 g). Firma nabízí spoustu jiných produktů. U nás ale neseženete. Pokud byste chtěli také vyzkoušet řecký jogurt, doporučuji Yogood, který se dá koupit v obchodních řetězcích jako například Globus. A pokud nechcete moc utrácet a trošku se zabavit, vyrobte si vlastní řecký jogurt :-)

A když jsme ještě u těch domácích jídel. Vyzkoušela jsem si udělat i domácí šunku. Přiznám se, že jsem na ni spěchala a nenechala ji dostatečně odležet, tak aby ve výsledku vypadala jako šunka z obchodu, ale i tak to byla mňamka a hned se po ní zaprášilo. Tak jako po domácí lučině. Mńáááám! Určitě se nebojte také vyzkoušet doma. Vězte, že to za to stojí!! ;-) V plánu mám ještě vyzkoušet žitný chléb a nějaké čertsvé sýry. A co vy, taky pečete a zkoušíte po domácku? :-)








Jak (ne)žrat v době před očekávanou menstruací

22. března 2014 v 15:29 | peťulína |  Moje cesta za lepším tělem
Určitě i vy tápete nad tím, jak s tímto hříchem prasit před tím, než to máte dostat, zatočit. Však i já s tím, stále bojuji a zatím se mi nedaří tyto naše dny obelhat tím, že se budu držet stále stejného dietního režimu. Vezměte si fakt, že ve dnech před očekávanou MS máte zvýšenou chuť jak na sladké, tak i na slané. Já vím, je těžké tomu odolat. Například čokoládě viďte? Jsou tu i vyjímky, které naopak mají absolutní nechuť v těchto dnech. Já se však řadím mezi ty ženy, které mají neskutečně velikananánskou chuť žrát sladké :-P A to je právě ten problém. Ale jak z toho vybrousit?
Už jsem zkoušela rady tipu: "Prostě nesmíš žrát!" nebo "Je to jenom o tom nežrat sladké." Ale abbsolutně to ve mě budí ještě větší chuť to porušit. Ty hormony jsou natolik silné, že je prostě nemožné upírat tělu něco, po čem touží. A tak jsem zvolila cestu, kde se prostě s chutí "nažeru" :D Samozřejmě, že sahám po zdravější variantě než je celá tabulka čokolády (ač jsem schopna jí opravdu celou sníst na posezení dokonce i 3x v těchto dnech), ale volím tedy například zeleninu, která mě zasytí anebo prostě to sladké nahrazuji medem, oříškami, ovocem. Jelikož toto píšu zrovna ve dnech, kdy MS očekávám a vždycky tyto dny poznám, berte to jako čerstvou novinu ode mě vám, tak jak to moje tělo cítí, tak i píši :-) Zajisté vám i vypíšu, co jsem jen za dnešek sbaštila. Ale víte co, já se necítím provinile. Proč taky? Vím, že tyto dny pominou a zase se zaryju tam, kde jsem skončila a budu směle pokračovat dále. Chci vám jen něco říci. Prostě se neomezujte až na vás tyto dny příjdou. Sice se vám bude zdát, že jste nabrali 100 kilo a že vám váha nyní ukazuje 2-3 kila více než včera, ale jsme jen lidi, tak se nesnažte obejít přírodu tím, že když po vás něco chce, vy jí to odepřete ;-) Dejte tělu co žádá, ale dejte mu to v tom zdravém, tím mu neublížíte a bude vás mít rádo, za to že se o něj i v těchto, pro nás obtížných dnech, staráte :-)))
PS: Já ráno začala klasicky dietně, v průběhu dopoledne zkrat a šílená žravost. Jak do teď vypadalo moje jídlo viz níže. A co vy jak se v těchto dnech vypořádáváte před očekávanou MS? :-)



Jak takový žraní u mě vypadá den 1. :

Snídaně : Ovesný muffin z mikrovlky s jablkem
Dopolední svačina: Tmavý celozrnný toast se šunkou a sýrem Eidam, který syn odmítal sníst + řecký jogurt s ostružinami
Dopolední svačina č.2 : jdou na mě už chutě na sladké a tak jsem při vaření oběda jak pro mě, tak pro kluky doma připravila ze dvou lžic Tahini pasty a medu tekutou Halvu, do které jsem přihodila pár sekaných mandlí. Slaďárna jak sviň :D
Oběd: Hustá pórková polévka.
Svačinka: Čumění po kuchyni, co bych dále snědla. Byla jsem plná z oběda, ale chuť na sladké byla větší. Sáhla jsem po banánu a cestou z kuchyně dojedla dvě lžíce zakysané sladké smetany, co měli kluci připravené k tvarohovým jahodovým knedlíkům. - Ti se mají :-P
Při brouzdání na internetu jaký film si pustit, jsem si vzpomněla, že máme slanej popcorn. Šup s ním do trouby a půlka z pytle byla ve mě.
Při vybraném filmu (Zlodějka knih) mé tělo opět hlásilo chuť k jídlu. A tak jsem v půlce filmu vstala a šla si udělat něco co mě zasytí, protože mi přišlo, že nedělám nic jiného než lítám do kuchyně :D Vytvořila jsem moc chutnej salát z ricotty, polníčku, schwarz. šunky, kedlubny a jablíčka. Stihla jsem ale ještě do sebe hodit 3 esíčka, které syn po mě vyžadoval.
A toto je tedy mé jídlo do teď. Určitě toho do večera zvládnu sníst ještě dost, ale raději mu dopřát, než sežrat 2x-3x tolik večer ;-)


Zajímavost dne

19. března 2014 v 20:02 | peťulína |  Moje cesta za lepším tělem
V dnešním článku bych se s vámi chtěla podělit o zajímavost dne. Úplnou náhodou jsme při zařizování věcí ve městě s přítelem narazili na jídelnu s názvem "Pohanka". Velice nás to zaujalo a tak jsme si řekli, že se tam alespoň podíváme a třeba si i něco dáme. Překvapilo mě čisté prostředí s pěknou nabídkou jídel. Jestli jsem dobře pochopila dnešní den byl "pohankový" a tak jsem si z nabízeného menu vybrala pohankovou sladkou kaši se švestkami, sypanou praženým kokosem a skořicí. Přítel si vybral pouze kmínovou polévku s vejcem a Matcha čaj. Čaj byl pro mne novinkou a jsem ráda, že jsem ho ochutnala. Každopádně jsem nečekala, že dostanu MEGA porci :-) Jídlo bylo, ale pěkně nazdobené a strašně mi chutnalo. Přeci jen, jíme i očima :-)

Plus dávám i dětskému koutku a živým květinám na každém stole. Všude čisto a příjemní lidé. Věřím, že spousta lidí o nově otevřené zdravé jídelně ještě neví a tak, jelikož jsem z jídelny odešla s parádně plným a spokojeným břichem musím všem tuto jídelnu doporučit! Doma jsem si ještě pročetla něco málo o této firmě a o tom, že vaří ze sezónních surovin v souladu se zásadami zdravého stravování. Víc takovýchto jídelen v čechách a pryč s bufety a MC Donaldy! :-) Zatím je jídelna jen u nás v Pardubicích, ale snad se do budoucna otevře více takových podniků a lidem nakonec ukážou, že se dá také jíst chutně a zdravě za slušné peníze a nejen svíčková s knedlíkem nebo hranolky s kečupem :-)


...a ač je fotka nekvalitní a pořízena mobilním telefonem, nic nemění fakt, že kaše byla fantastická :-P
( webové stránky jídelny naleznete zde )


14 dní zdravého stravování

16. března 2014 v 14:54 | peťulína |  Moje cesta za lepším tělem
Od posledního článku je to necelých 14 dní, kdy mi bylo naprosto šoufl. Nastolila se 3-denní dieta a následně zdravý jídelníček o denním příjmu 1200 kcal společně se správnými poměry sacharidů, bílkovin a tuků. Každý den si zapisuji jídla, která sním. Plánuji je i dopředu, abych se nezdržovala. K tomu mi samozřejmě pomáhá server www.kaloricketabulky.cz, kde si i obědy ukládám a nemusím tak zbytečně vypisovat a vážit znovu jednotlivé ingredience. Před tím, než jsem najela na " hubnoucí" proces jsem se alespoň zvážila. Váha ukazovala 61,1 kg. Od tohoto dne k včerejšímu meziměření váha naměřila 58,2 kg. Což vlastně není tak špatné :-) Pozvolna pomaličku se tedy blížím k nižším hodnotám, rozhodující je pro mne ale samotný pohled do zrcadla než číslo na váze. K měření jednotlivých částí těla jsem se nedostala jelikož už nějaký ten pátek nemohu najít krejčovský metr :-D Podle centimetrů by se dalo víceméně poznat jak na tom jsem. Co se týče cvičení s Jill a jejím programem Body Revolution, zase bude. Je v plánu a nějak jsem si řekla, že během mých nočních směn Jill vynechám a cvičit ji budu pouze přes den, kdy na ní čas a energie prostě jsou. Znáte to, bez energie a z donucení cvičit nenese žádné výsledky. Tak jako nechuť jíst potraviny a nemít z nich žádnej požitek vám zablokuje mysl a hubnutí stagnuje. Takže... když to tak nějak shrnu, 14 dní bylo pro mě příjemných a na dalších dnech se jde pracovat :-)

Jak zhruba vypadal můj jídelníček za těch 14 dní se podívejte níže :-)




Falafel (cizrnové placky) s jogurtovým dipem





Ořechovo-jablečný muffin







Játra na bazalce s grilovaným lilkem, cuketou, bílou paprikou a římským salátem, opečený chléb Moskva






Uzobávací mix k telce ( kukuřičné lupínky, pražená dýňová semínka s jogurtem, jablko )






Banánovo-mandlové smoothie







Mocha smoothie





Míchaná vejce s mixem salátu, kefír





Ovesná kaše s jablky, medem, skořicí a pekanovými ořechy





Krůtí mleté burgery se zeleninou, Malinovo-ovesné smoothie a ovocná miska
(příprava na noční směnu tj. krabičkování :D )


3. týden Body revolution

3. března 2014 v 14:19 | peťulína |  Moje cesta za lepším tělem

V třetím týdnu programu jsem absolutně pohořela. Ať už z hlediska stravy, tak i pohybu. Proč? První den jsem si ještě stihla pěkně odcvičit, ale nutkání po sladkém bylo velmi nesnesitelné a tak jsem se do něj všema deseti pustila. Zbytek týdne byl už úplná katastrofa. Vzhledem k plánování narozeninové oslavy pro syna, jsem se nedokázala nad ničím jiným soustředit a to i tak dopadlo. Celý týden byl tedy bez Jillian a hlídání se jíst správných potravin. Mohly za to trošku i nervy, ale více méně, stále hledám to zranitelné místo, které mi dává impuls ještě si dát kousek toho a kousek támhle toho. Věřím, že chyba bude v jídelníčku. Jde o to příjít na to, kde přesně v tom jídelníčku je chyba. Pokud si chci jídelníček tedy psát sama, musí být přesně takový jako má Jillian a to teď myslím tak, že by mě měl za prvé zasytit, splňovat hodnoty tak, abych hubla a splňovat všechny mé další požadavky jako jsou cena, kvalita potravin a chuť.
Přesto tedy, začal další týden s Jillian a pro mě tak né moc příjemný další start. Včera jsme ještě lehce dooslavili synovi 5. narozeniny ještě u mého příbuzenstva. Bohužel, i přesto, že jídla jsem se nijak zarytě nezhostila, se mi udělala tak moc nevolno, že jsme museli brzy odejít. Doma jsem to chtěla ještě na 3 hodinky zaspat, ještě než půjdu do práce, ale žaludek si už vynutil svou. Všechno šlo pryč a já s neskutečnou bolestí břicha a horečkou zůstala doma a celou noc proválela v křeči. Myslela jsem si, za to bude moct sobotní žranice ve formě dortu, ale kupodivu to tak nebylo. Syn měl den před narozeninovou oslavou už ten večer horečky a bolesti břicha, takže usuzuji, že jsme snědli něco špatného a nejspíš to byla otrava. Přítel měl ty samé nevolnosti také včera. Stále tápu, co to mohlo být...

Nicméně si s Jillian dáme nachvíli oraz, než se dám zase dokupy. Pár dní dieta a pak zpět pěkně repete 3. týdne ať to neflákám :-)